WERELDCONTACT

woensdag 10 september 2014

Vrije dag Kaapstad

Dinsdag 9 september 2014

Rond 06.00 uur werden we door de taxi centrale gewekt om de taxi voor 6 personen, die Robben Island wilden bezoeken te bevestigen.
Het stormde flink de hele nacht, de golven van de zee kwamen met grote witte koppen aan land en vervolgens konden we genieten van een schitterende zonsopgang boven de ruwe zee. Prachtig om dit vanuit de camper zo direct aan zee mee te kunnen maken.
Carel liep langs de betreffende campers om te zeggen dat de taxi hen om 07.30 uur naar de Clocktower in Waterfront zou brengen voor de overtocht naar Robben Island. Ze hadden er met z'n zessen veel zin in en vroegen zich af of de shuttle aan de andere kant van Kaapstad wel zou varen met deze storm. Naar later bleek het een perfecte en zeer geslaagde overtocht te zijn.
De rest van de groep vertrok voor een eigen programma met de camper langs de kust.
Zelf maakten we eerst vanuit de camping een wandeling langs de Boulders op het strand, waar we o.a. klipdassies, Ibissen zagen.

Na terugkeer dronken we koffie en daarna reden we naar het Table Mountain National Park.
Het park stond al deels in bloei en met name de gele Prothea was een lust voor het oog.
Hier reden we als eerste naar de parkeerplaats bij Cape Point, waar het erg druk was. Van hieruit liepen we steil omhoog in een half uurtje naar de grote vuurtoren, gelegen op 238 m boven de zeespiegel. Voor mensen, die die slecht te voet zijn gaat er ook de Flying Dutchman kabelbaan.

Onderweg hadden we schitterende uitzichten op de ruwe zee met zijn enorme witte schuimkoppen, die als een fontein te pletter sloegen op de rotsen.

Vanaf de grote vuurtoren liepen we daarna om de rots in een half uurtje naar de kleine vuurtoren op de punt van Cape Point.

Daarna liepen we terug naar op de parkeerplaats en vandaar reden we naar Kaap de Goede Hoop. Onderweg zagen we een familie Baboons, een struisvogel en een eland. Verder was de ruwe zee een hele belevenis en met name bij het overbekende bord was het een drukte van jewelste.

Daarna verlieten we het park en reden we via Scarborough verder langs de kust en vervolgens richting Fishhoek en via Simon's Town terug naar de camping.
In Simon's Town vonden we bij het restaurantje Quarterdeck eindelijk een plek met snelle WIFI om de eerste drie dagen op ons BLOG te plaatsen. We zaten hier heerlijk in het zonnetje onder het genot van koffie met gebak.
Terug op de camping werden we meteen uitgenodigd door Cees en Mary voor een drankje in de camper.
Met z'n zessen deelden we onze ervaringen van de dag en even later zaten we met de Robben Island gangers in de luwte van een camper in een grote kring bij elkaar na te genieten van de avonturen van deze dag.
De Robben Island gangers waren ook nog met de kabelbaan de Tafelberg op geweest. Hun dag kon niet meer stuk. Al met al een dag met een gouden randje in een sfeertje dat we moeten blijven koesteren.