WERELDCONTACT

maandag 15 september 2014

Van Canyon Roadhouse naar Bethanië

Dag 10 maandag 15 september 2014

De afgelopen nacht hadden we zowaar wat regen en in de verte onweerde het.
Bij het opstaan was er niets van te merken en konden we buiten met een flauw zonnetje ontbijten bij een temperatuur van 21 graden Celsius.

Rond 9 uur was iedereen op pad richting Bethanie. Het was inmiddels licht bewolkt en onderweg zagen we enkele impala's en struisvogels. De temperatuur was inmiddels gestegen tot 28 graden. De route liep door de woestijn, waar we grotendeels langs een spoorlijn reden, die nog als goederenspoorlijn in gebruik is. Helaas kwam het boemeltje ons vandaag niet tegemoet.

Onderweg dronken we samen met nog twee stellen bij de brug over de Fish River koffie op een parkeerplaats met de bekende groen/witte stenen zetels en bank, die de kleuren van de vlag van Namibië vertegenwoordigen. Erg gezellig!

Daarna reden we over een prachtig geasfalteerde weg door een deels bergachtige en deels kale omgeving richting Betanië, waar we om 12.00 uur arriveerden bij het Bethanie Guesthouse.

De camping achter het hotel is knus en de zitplekken naast de camperplaats zijn tegen de zon afgedekt met palmbladen.

Het is er erg schoon en sfeervol. De eigenaars verwelkomden ons hartelijk en waren blij ons weer te zien.
Ze nodigden ons uit met het gezelschap voor een braai, waar iedereen graag gebruik van maakte.
Het stadje is oud en nog heel oorspronkelijk met overwegend Nama bevolking. We deden boodschappen in het kleine levensmiddelen winkeltje en verder was het heerlijk relaxen bij het mini zwembad.

Ons blog is weer helemaal bij.