WERELDCONTACT

dinsdag 9 september 2014

Dag 2 Ophalen campers, inkopen doen, onze eerste camping en welkomstdiner.

Zondag 7 september 2014

Na een uitstekend ontbijt werden we om 08.30 uur opgehaald en binnen 5 minuten waren we op het depot van Maui, waar we door de manager en zijn team met open armen werden begroet. Ook onze monteur van vorig jaar Sifiso, was blij ons weer te zien en trots dat hij ons ook dit jaar weer op de toer mag begeleiden.
Trots toonde Rashaad, de manager van Maui ons de splinternieuwe campers, die ons dit jaar ten deel vallen. Een pracht gezicht in een even mooie nieuwe hal. Één echtpaar had gekozen voor een 4x4 camper.
Iedereen kreeg persoonlijke uitleg en om 11.00 uur kregen we nog de laatste algemene uitleg, gezeten aan een voortreffelijk ingerichte koffietafel met sandwiches.
Carel regelde nog voor 4 personen een excursie voor Robben Island voor dinsdag a.s. en om 12.30 uur vertrokken we richting de supermarkt, waar we 30 minuten later arriveerden.
Onderweg hadden we prachtig weer (20 graden C) met onderweg vanaf de Ou Kaapse weg prachtige uitzichten op Kaapstad en de zee. Ook zagen we de bloemenpracht met veel bloeiende Prothea, de bloem van Afrika.

Om 15.45 uur hadden we de supermarkt bijna leeg gekocht en daarna reden we gezamenlijk via False Bay naar de camping bij Miller's Point.
We staan hier prachtig met uitzicht op de baai. Ook het sanitair is schoon en voldoende.
Iedereen richtte daarna zijn camper naar eigen inzicht in, wat ook de nodige tijd kostte, maar dan ben je ook klaar voor de komende zes weken.
Tegen zevenen liepen we naar het naburige visrestaurant, waar we met uitzicht op zee, genoten van een overheerlijk welkomstdiner.
Het was genieten geblazen en zelfs zo gezellig dat we om 21.30 uur verzocht werden te vertrekken om de zaak eigenlijk om 21.00 uur sloot.
Voldaan liepen we terug naar de camping voor de eerste nacht in onze nieuwe campers.